Selecteer een pagina

Ik heb mijn loon nog niet binnen, wanneer kan ik dit verwachten?

Je wordt de eerstvolgende week uitbetaald nadat je gewerkt hebt. Je zal dus altijd op uiterlijk vrijdag de week erna uitbetaald krijgen, maar vaak zal dit al eerder gebeuren op woensdag of donderdag. VOORBEELD: Je werkt dinsdag 7 februari 2020 en donderdag 6 februari 2020. Je zal dan voor vrijdag 14 februari 2020 voor deze twee dagen worden uitbetaald. Je zal dan ook (als je gewerkt hebt) wekelijks een mail ontvangen van ‘David accountants’. In deze e-mail krijg je een link waarop je je loonstrook kan bekijken.

Ik heb reiskosten gemaakt, hoe kan ik die vergoeden?

Een groot aantal van de werknemers heeft een studentenreisproduct en kan hierdoor gratis reizen. Stel dat je niet de beschikking hebt over een studentenreisproduct of je vergeet hem een keer thuis, dan kan je heel makkelijk de reiskosten declareren op onze website via www.risorfurniture.nl/reiskosten. Hiervoor heb je wel het declaratieoverzicht van www.ov-chipkaart.nl of een kopie van de bon van het vervoersbewijs nodig. Zonder een bewijs kunnen wij helaas de reiskosten niet vergoeden. Je reiskosten worden vergoed samen met je reguliere loon.

Ik heb iets voorgeschoten, hoe kan ik dit declareren?

Bedankt voor het voorschieten! Je kan via www.risorfurniture.nl/declaratie/ je gemaakte kosten declareren. Zorg dat je de bon goed bewaard anders is het moeilijk om het gedeclareerde bedrag te declareren. Je declaratie wordt vergoed samen met je reguliere loon.

Ik wil graag mijn loonstrookje inzien, waar kan ik die vinden?

Onze verloning draait via een portal van David accountants. In dit portal kun jij alles inzien op het gebied van je financiën. Je loonstrookje staat hier elke week voor je klaar.
Als het goed is het jij je inloggegevens voor dit portal ontvangen vlak nadat je bij ons bent begonnen. Geen inloggegevens ontvangen of deze kwijt geraakt? Stuur een mail naar bouwteam@risorfurniture.nl en je ontvangt een nieuwe link!

Ik heb een andere vraag over mijn loon, aan wie kan ik die stellen?

Alle vragen hierover kun je stellen via bouwteam@risorfurniture.nl , wij zullen dan zo snel mogelijk antwoord proberen te geven op jouw vraag!

Ik heb mijn loonheffingskorting aanstaan maar er is toch belasting ingehouden, hoe kan dat?

Loonheffingskorting is bedoeld om voor studenten en jongeren om het belastingvrij inkomen direct uit te keren. Je kan in Nederland in 2020 tot ongeveer 8000 euro belastingvrij verdienen daarna dient er belasting (37,35%) te worden betaald over je inkomen. In de praktijk betekent dit dus dat over de eerste +- 150 euro (8000 euro /52 weken) die je bij ons per week verdient je loonheffingskorting wordt toegepast. Als je in een week meer verdient dan 150 euro dan wordt er voor elke euro boven de 150 euro belasting ingehouden. Deze belasting kun je vaak terugvragen bij je jaaropgave als je onder een totaal inkomen van 8000 euro blijft.

1 Ik ben aangenomen en wil graag starten met werken. Wat moet ik doen?

Gefeliciteerd! Heb je al een Dyflexis-account? Zodra je kleding binnen is kan je daar je beschikbaarheid opgeven. Op de tap ‘mijn rooster’ kan je jezelf inplannen voor een dienst. Wanneer je dienst bevestigd is ontvang je een melding en weet je dat je bent ingedeeld. Let op! Zorg dat je pushmeldingen aanzet in de app!

2 Waar kan ik mijn beschikbaarheid opgeven?

Deze geef je aan in de App of op de website van Dyflexis. Ga als je ingelogd bent naar het kopje Mijn Rooster, hier zie alle beschikbare diensten of kun je alvast aangeven wanneer je zelft beschikbaar bent!

3 Ik heb een melding gekregen dat ik ben ingedeeld om te werken, maar ik heb nog geen nadere informatie ontvangen. Waar kan ik dit vinden?

De informatie komt vanzelf naar je toe. De dag ervoor word je door de planning in een Whatsapp-groep toegevoegd. In deze Whatsapp-groep zal nadere informatie worden gegeven over de desbetreffende dienst (tijd, locatie, contactpersoon op locatie, etc.).

4 Ik ben ingedeeld dan een andere dienst dan dat ik mij had opgegeven. Hoe kan dit?

We proberen zo veel mogelijk rekening te houden met iedereens voorkeuren, helaas kunnen wij hier niet altijd in tegemoetkomen dus kan het zo zijn dat je toch ergens anders bent ingedeeld.

5 Wanneer komen de nieuwe diensten online?

Voor volgende week komen de nieuwe diensten aan het einde van deze week online. Vaak zal er een reminder worden gestuurd in de algemene Whatsapp-groep, maar wees er vooral zelf alert op.

6 Ik heb mij wel beschikbaar opgegeven, maar ik kan toch niet werken. Wat moet ik doen?

Pas direct je beschikbaarheid aan op Dyflexis of in de Dyflexis App. Zo voorkom je dat je alsnog ingeroosterd wordt en zelf vervanging moet regelen.

7 Ik kan toch niet werken, maar ik ben wel ingeroosterd

Wat vervelend. Dit kan natuurlijk een keer gebeuren, regel in dit geval zo snel mogelijk vervanging.

8 Ik heb mij wel beschikbaar opgegeven, maar ik kan toch niet werken

Pas direct je beschikbaarheid aan op Dyflexis of in de Dyflexis App. Zo voorkom je dat je alsnog ingeroosterd wordt.

9 Ik ben ingedeeld bij een andere dienst dan dat ik mij had opgegeven

We proberen zo veel mogelijk rekening te houden met iedereens wensen , dit lukt helaas niet altijd.

10 Ik ben aangenomen en wil graag starten met werken

Gefeliciteerd! Heb je de kleding ontvangen? In dat geval kan je direct beginnen

11 Waar kan ik mijn beschikbaarheid opgeven?

Deze geef je aan in de App of op de website van Dyflexis

12 Ik ben ingeroosterd, maar ik kan toch niet werken. Wat moet ik doen?

Wat vervelend. Dit kan natuurlijk een keer gebeuren, regel in dit geval zo snel mogelijk vervanging. Mocht dit niet lukken, geef dit aan op tijd bij de Planning. Als je vervanging hebt gevonden geeft dit altijd even door aan de planning, die moet dit dan nog goedkeuren. Denk bij het regelen van vervanging er altijd aan dat je vervanger aan dezelfde eisen (woonplaats, ervaring, rijbewijs) als jij zelf moet voldoen.

13 Ik moet vandaag werken, maar ik ben ziek. Wat moet ik doen?

Allereerst beterschap. Wanneer je ziek bent is dat natuurlijk erg vervelend, maar meld je dit wel altijd bij de planning. Geef dit vooral op tijd door aan de planning! Als je de dag ervoor je ziekte voelt opkomen, en dit aangeeft, kunnen wij nog een invaller proberen te regelen.

14 Hoe moet ik mijn uren invullen als ik klaar ben met werken?

Als je klaar bent met werken en onderweg naar huis bent, kan je je uren invullen via de Dyflexis app. Probeer dit altijd direct op de terugreis te doen, je krijgt immers niet voor niets de helft van je reistijd vergoed 😛 Voor de meeste projecten gelden 2 aparte kopjes;1. Reistijd uren (onder Reistijd X*)> Hier vul je pauze is; 0 min2. Gewerkte uren (onder X*)> Hier vul je pauze; 30 min> Hier zet je in de opmerking de locatie

X* = Het bedrijf waar je die dag hebt gewerkt bijvoorbeeld; OSN, The Ridge Delft of Greystar Diemen.


15 Ik moet werken maar mijn werkoutfit is niet compleet. Wat moet ik doen?

Dat is onhandig. Het is verplicht om werkkleding te dragen op de locaties, tenzij anders is aangegeven. Probeer bij collega’s of je dit kan lenen. Lukt dit niet, dan kan je helaas niet werken. Neem contact op met de planning om tot een oplossing te komen.

16 Ik ben te laat, wat nu?

Foei! Dat is niet zoals het bij ons hoort. Geef dit altijd direct door aan de planning, als wij het achteraf horen van onze klanten is dit voor alle partijen vervelend. Als je te laat komt heb je geen recht meer op je reistijd vergoeding. Je krijgt dan pas betaald vanaf het moment dat je op locatie bent. Mocht het zo zijn dat je te laat bent door overmacht laat dit dan direct weten.Tip: Kom altijd 15-10 min eerder, zo kun je altijd op tijd beginnen en ben je ook bij een korte vertraging op tijd.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om op zzp basis te werken?

Om op ZZP-basis te kunnen werken moet je aan de volgende eisen voldoen, voldoe je niet aan deze ZZP eisen dan kan dit resulteren in boetes en naheffingen vanuit de belastingdienst. • Je moet minimaal 3 verschillende opdrachtgevers hebben • Je mag maximaal 70% van je totaalaantal uren bij één opdrachtgever verdienen • De overige 30% moet over de andere twee opdrachtgevers gelijkmatig verdeeld zijn

Als je hier niet aan voldoet kun je helaas niet bij ons op zzp-basis werken want dan is er spraken van verkapte loondienst.

Waar kan ik mijn facturen naartoe sturen?

Je kan je facturen uploaden via https://risorfurniture.nl/facturatie/. Zorg dat je facturen in PDF zijn en op de juiste gegevens op staan.

Hoe vaak wordt er een betaling voor ZZPers gedaan?

Er wordt elke twee weken een betaling gedaan voor de zzpers. Je facturen dienen voor maandag van de even week opgestuurd te worden Als je factuur is goedgekeurd wordt deze de vrijdag van de even week uitbetaald. Afhankelijk van je bank ontvang je dan het bedrag vrijdag of maandag.

Er wordt dus elke twee weken een betaling voor zzpers gedaan. Deze betaling is apart met de betaling van de werknemers in loondienst. Zorg altijd dat je je factuur op tijd stuurt. Facturen die te laat worden gestuurd worden pas weer na twee weken gecontroleerd en uitbetaald.

Er wordt dus 1x per 2 weken uitbetaald. Is het dan ook verstandig om per 2 weken factuur te sturen?

Klopt, elke twee weken is er een uitbetaling. Je mag zelf bepalen in welke frequentie je facturen stuurt. Voorkeur ligt bij een factuur per twee weken maar mocht je het voor je eigen boekhouding fijn vinden om het anders te doen dan mag dat ook.

Mijn factuur is afgekeurd, hoe kan dat?

Wat vervelend. Je factuur is dan afgekeurd omdat de uren op de factuur niet 1 op 1 kloppen met het planningssysteem van Dyflexis, dit dient altijd precies met elkaar overeen te komen. Kloppen volgens jou de uren in het systeem niet? Neem dan contact op met Lotte voordat jij je factuur stuurt anders wordt deze afgekeurd.

Mijn factuur is afgekeurd, wat nu?

Je krijgt hier op maandag melding van via een mailtje. Je hebt dan tot dinsdag 12:00 om je factuur aan te passen. Als je voor dinsdag 12:00 je nieuwe factuur stuurt wordt deze nog meegenomen met de betaling.

Ik heb mijn factuur te laat gestuurd, wanneer krijg ik dan betaald?

Als je factuur niet voor maandag van de even week hebt aangeleverd zal deze niet worden meegenomen in de betaling. Je zult dan moeten wachten op de betaling twee weken later.

Ik heb reiskosten gemaakt, kan ik deze ook factureren?

Ja dat kan zeker! Reiskosten kun je ook op je factuur zetten. Let wel op! Reiskosten dienen per dag op je factuur te komen, dus niet een totaalbedrag van alle reiskosten. Hier kan je factuur ook op afgekeurd worden. Hiervoor heb je wel het declaratieoverzicht van www.ov-chipkaart.nl of een kopie van de bon van het vervoersbewijs nodig. Zonder een bewijs kunnen wij helaas de reiskosten niet vergoeden.

Waar moet ik op letten als ik mijn factuur stuur?

Het belangrijkste is dat je uren overeenkomen met het planningssysteem. Daarnaast is het belangrijk dat je factuurnummering klopt en opeenvolgend is. Zorg ook dat je documentnaam ook overeenkomt met je factuurnummer. Voor andere vragen over facturen maken ga naar: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/administratie/wettelijke_eisen_voor_facturen/

Ik heb een andere vraag over mijn facturen, aan wie kan ik die stellen?

Alle vragen hierover kun je stellen via bouwteam@risorfurniture.nl , wij zullen dan zo snel mogelijk antwoord proberen te geven op jouw vraag!

Wanneer wordt mijn factuur betaald?

Als je voor maandag je factuur upload wordt hij in de even week erop verwerkt. vervolgens kan het enkele werkdagen duren voordat het bedrag op je rekening staat.

Waar moet ik op letten als ik mijn factuur stuur?

– Let op je Factuurnummer. – Let op dat de documentnaam gelijk is aan het factuurnummer. – Let op dat je factuur nummer op een volgend is.

Wanneer krijg ik betaald als mijn factuur is afgekeurd?

Stuur je aangepaste factuur opnieuw. Deze wordt overgemaakt met de volgende betaalbatch twee weken later.

Een vriend wil graag werken voor Risør hoe kan hij zich aanmelden?

Nieuwe krachten zijn altijd welkom! Stuur hem door naar www.werkenbijrisor.nl De rest gaat vanzelf!